Polish English French German Italian Portuguese Russian Spanish
A- A A+
epowiat log logo euro2014 zpp log log polsa  bip logo eUrząd

SZLAK ROWEROWY MIKOŁAJA REJA (NAGŁOWICE) – około 65 km wytyczonej ścieżki, czas przejazdu wynosi 7 godzin:

- PĘTLA CZERWONA – to najdłuższa trasa, wynosi 32 km. Nagłowice – Rakoszyn – Trzciniec – Deszno – Cierno Żabieniec – Nagłowice. Na odcinku Nagłowice – Rakoszyn znajdują się trzy ślepe ścieżki oznakowane w kolorze czerwonym, które także warto zwiedzić. Pierwsza „Niebieskie Źródła" prowadzi na Krztyk, ma długość 3,5 km, druga „Jezior" – ma długość 1,2 km, trzecia prowadzi do Nowej Wsi i wynosi 2,7 km.

- PĘTLA POMARAŃCZOWA – to również ciekawa utwardzona trasa, której długość wynosi 17 km, stopień trudności średni – Nagłowice – Ślęcin – Kuźnice – Jaronowice – Trzciniec – Rakoszyn – Nagłowice.

- PĘTLA NIEBIESKA – to najkrótsza z proponowanych przez nas ścieżek rowerowych, wynosi 10 km, stopień trudności dość łatwy. Przebiega ona wokół Nagłowic, warto pokonać tę trasę, gdyż jest również atrakcyjna jak pętla czerwona i pomarańczowa.

sciezki

SZLAK ROWEROWY WOKÓŁ BAZY TKR W SĘDZISZOWIE

Odcinek ścieżki biegnie na obrzeżach Bazy Turystyczno-Kulturalno-Rekreacyjnej zlokalizowanej w mieście Sędziszów. Trasa ścieżki okala naturalny zbiornik wodny o powierzchni 2 ha. Długość ścieżki rowerowej wynisi 1,2 km.

Szlak wzdłuż torów Świętokrzyskiej kolejki dojazdowej – całkowita długość 11 km

Wiosną 2014 roku do użytku została oddana ścieżka rowerowa wzdłuż torów Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej, z miejscami na wypoczynek. Szlak wiedzie poprzez malownicze tereny ponidzia. Całkowita długość trasy wynosi 11 km. Na końcu trasy w miejscowości Wygoda w gminie Imielno, powstał ośrodek z wieloma atrakcjami, m.in. park jurajski, mini zoo oraz stawy rybne dla miłośników wędkarstwa. Znajdują się tam również hotel z apartamentami dla 50 osób, SPA, grota solna oraz restauracja a także wypożyczalnia rowerów.

fot 2

Szlak Północ, północny-zachód – całkowita długość wynosi 30 km

W powiecie jędrzejowski powstał w tym roku kolejny szlak rowerowy. Tym razem jego trasa wiedzie po północno-zachodniej części gminy Jędrzejów i liczy 30 kilometrów. Jest to oznaczony naturalny szlak, z drogami asfaltowymi jak również szutrowymi. Przebiega przede wszystkim przez lasy Nadleśnictwa Jędrzejów, między innymi przez Jędrzejów, Sudół, Chorzewę, Mniszek, Rudki, Lasków i z powrotem Jędrzejów.

mapa sciezka pn-zach

bilde

Ścieżka rowerowa „Brzegi nad Nidą”

Trasę rozpoczynamy od remizy strażackiej w miejscowości Brzegi W tej miejscowości znajduje się dworek modrzewiowy z XVIII w. oraz Kościół Parafialny projektu Henryka Marconiego z barokowym ołtarzem. Na mostku kierujemy się w prawo do Żernik. W połowie wsi napotykamy się na pochodzące z XIV wieku Krzyże Pokutne. W dalszej części trasy na skrzyżowaniu wiejskich dróg skręcamy w prawo w stronę rzeki Biała Nida, gdzie stoją ruiny młyna wodnego. Obok młyna znajduje się altana i pole biwakowe. Po krótkim odpoczynku wracamy i kierujmy się w prawo szlakiem I Kompanii Kadrowej Józefa Piłsudskiego w stronę wsi Choiny. Charakterystyczna dla tej miejscowości jest mała liczba zabudowań, które w większości zachowały charakter regionalny. Tutaj w pobliżu rzeki na terenie wspólnoty mieszkańców ustawiona jest druga altana. Z Choin kierujemy się na południe do rozwidlenia dróg. Mamy do wyboru dwie opcje:

• trudniejsza prowadzi na grzbiet Bukowicy (270 n.p.m.) skąd podziwiać będziemy panoramę na Grzywy Korzeckie i zamek w Chęcinach. Stamtąd udajemy się na zachód w kierunku tzw. Działek Bizorędzkich. Wzdłuż przejazdu możemy obserwować typową roślinność kserotermiczną.
  • łatwiejsza prowadzi nas przez tereny lasów państwowych, tutaj spotkamy zupełnie inną roślinność typową dla dąbrów i grądów (lasy mieszane) z obfitością runa leśnego. Natkniemy się także na krzyże związane z powstaniem styczniowym. W pobliżu leśniczówki stoi kolejna altana.

Po przejechaniu lasu obie ścieżki spotkają się tuż przy Białej Nidzie na tzw. Działkach Bizorędzkich, gdzie ustawiona jest altana. Następnie udajemy się w górę rzeki do Bizorędy. Za pierwszymi zabudowaniami skręcamy w prawo i jedziemy na tzw. Wyspę gdzie stoi stary młyn wodny pochodzący z XIX w. Z Wyspy kierujemy się prosto w kierunku Bizorędy. Mijając Bizorędę wjeżdżamy na Wzgórze Kresy skąd możemy jeszcze raz spojrzeć na piękną okolicę. Przy remizie strażackiej kończymy trasę.

Ścieżka rowerowa Mieronice - Małogoszcz Rynek - długość 4,2 km

Ścieżka rowerowa wzdłuż drogi gminnej rozpoczyna swój bieg w miejscowości Mieronice i biegnie w kierunku Małogoszcza. Koniec trasy znajduje się na Rynku w Małogoszczu. Całkowita długość trasy to 4,2 km.

Ścieżka rowerowa od miejscowości Bocheniec do granic Powiatu Jędrzejowskiego - długość 4 km

Trasa rowerowa biegnie od mostu na Wiernej Rzece w miejscowości Bocheniec wzdłuż nowowyremontowanej drogi wojewódzkiej nr 762 do granic Powiatu Jędrzejowskiego. Całkowita długośc trasy to 4  km.

Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Przemysłowej w Jędrzejowie - długośc 1,2 km

Ścieżka rowerowa biegnie od skrzyżowania ulic Przemysłowej i Przypkowskiego w stronę miejscowości Skroniów do skrzyżowania ul. Przemysłowej z ul. Dygasińskiego. Całkowita długość ścieżki rowerowej to 1.2 km