15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w mijającym tygodniu na Twitterze – @UOKiKgovPL w krótkich poradach, filmikach i quizach przypominał o naszych prawach.
Wszyscy jesteśmy konsumentami – stwierdził 15 marca 1962 r. prezydent USA John F. Kennedy. W rocznicę tych słów obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Konsument powinien być świadomy swoich praw i z nich korzystać. UOKiK wraz ze Stowarzyszeniem Aquila przypomniał więc kilka z nich, które mogą się przydać w naszym codziennym życiu.
Z kilkuminutowych filmów – dostępnych na profilu UOKiK na Twitterze oraz na tej stronie dowiemy się jakie mamy prawa w sytuacji gdy np. zepsuł nam się nowy laptop, jesteśmy niezadowoleni z e-zakupów, organizator wakacyjnego wyjazdu nie wywiązał się z umowy lub odwiedził nas przedstawiciel nieuczciwej firmy energetycznej. Na podstawie przykładów z życia codziennego pokazują one jakich błędów unikać, jak rozwiązać problem, czego można żądać oraz gdzie szukać pomocy.
TV Konsument. Konsumencie. Znaj swoje prawa. youtube.com
Filmy przygotowało Stowarzyszenie Aquila – organizacja konsumencka, która pomaga konsumentom oszukanym przez firmy sprzedające prąd, gaz i usługi telekomunikacyjne. Prawnicy Stowarzyszenia obsługują adres: porady@dlakonsumentow.pl i mailowo rozwiązują problemy konsumentów. Poradę konsumencką można także uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 18.00 na infolinii konsumenckiej prowadzonej przez Fundację Konsumentów – tel. 801 440 220 i 22 290 89 16.