Wnioski o zapewnienie dostępności
Do Starostwa Powiatowego w Jędrzejowie można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”).
Kto może złożyć wniosek
Klient w zakresie dostępności w Starostwie Powiatowym w Jędrzejowie może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta Starostwa Powiatowego w Jędrzejowie.
Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Starostwa Powiatowego w Jędrzejowie osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Starostwa Powiatowego w Jędrzejowie z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek zawiera:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie jest obowiązane zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
- Przesłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie
ul. 11 Listopada 83; 28-300 Jędrzejów - Złożyć w sekretariacie/dzienniku podawczym w godzinach pracy.
- Przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl) – /StarostwoJedrzejow/skrytka
- Przesłać za pomocą e-doręczeń: AE:PL-72039-84150-SRBID-27
- Przesłać pocztą elektroniczną na adres mailowy: powiat@powiatjedrzejow.pl
Wnioski rozpatrywane są przez kierującego jednostką w uzgodnieniu z Koordynatorem Dostępności Powiatu Jędrzejowskiego.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie nie zapewniło wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
- w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności – wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (dalej „żądanie”)
Kto może wystąpić z żądaniem
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Starostwa Powiatowego w Krakowie lub ich elementów może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie zawiera:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Starostwa Powiatowego w Krakowie, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Starostwa Powiatowego w Krakowie następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Starostwa Powiatowego w Krakowie nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.
Złożenie żądania
Żądanie można:
- Przesłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie
ul. 11 Listopada 83; 28-300 Jędrzejów - Złożyć w sekretariacie/dzienniku podawczym w godzinach pracy.
- Przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl) – /StarostwoJedrzejow/skrytka
- Przesłać za pomocą e-doręczeń: AE:PL-72039-84150-SRBID-27
- Przesłać pocztą elektroniczną na adres mailowy: powiat@powiatjedrzejow.pl
Żądania rozpatrywane są przez kierującego jednostką w uzgodnieniu z Koordynatorem Dostępności Powiatu Jędrzejowskiego
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy:
Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, wskazanych w żądaniu, albo
osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu
– osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Starostwa Powiatowego w Krakowie skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Załącznik nr 1 Informacja o braku dostępności Pobierz
Załącznik nr 2 Wniosek o zapewnienie dostępności Pobierz
Załącznik nr 3 Wniosek z żądaniem o zapewnienie dostępności Pobierz
Klauzula Informacyjna – RODO
- Dane osobowe w Starostwie Powiatowym w Jędrzejowie są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Unii Europejskiej, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „RODO” i przepisami krajowymi zakresu ochrony danych osobowych.
- Administratorem Danych Osobowych jest Starosta Jędrzejowski z siedzibą w Jędrzejowie, ul. 11 Listopada 83, 28-300 Jędrzejów, tel. 41 386 37 41, adres e-mail: powiat@powiajedrzejow.pl
- Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem adresu poczty e-mail: mariusz.piskorczyk@powiatjedrzejow.pl lub adresu korespondencyjnego: Inspektor ochrony danych, Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie, ul. 11 Listopada 83, 28-300 Jędrzejów.
- 4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu rozpatrzenia wniosków o zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 29 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062), art. 18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
- Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, a następnie będą przechowywane w Archiwum Zakładowym Starostwa Powiatowego w Jędrzejowie przez okres wskazany w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla danej grupy archiwalnej zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- W przypadkach określonych przepisami prawa osobie, której dane są przetwarzane przysługują niżej wymienione uprawnienia:
– prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
– prawo do sprostowania (poprawienia) danych osobowych w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
– prawo do ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym),
– prawo do wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w przypadkach, kiedy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych osoby, której dane dotyczą, przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania danych,
– prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem prawa, w tym przepisów RODO. - Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celu określonego w pkt 4.
- Przy przetwarzaniu danych osobowych Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji i profilowania.