EDUKACJA KONSUMENCKA

1650

     W ramach wykonywania zadań samorządu terytorialnego dotyczących prowadzenia edukacji konsumenckiej w dn. 23 listopada b.r. rzecznik konsumentów spotkał się z uczniami pięciu klas Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. ks. S. Konarskiego w Jędrzejowie. Spotkania wpisały się w program „Otwarta Firma” realizowany przez dyrekcję oraz nauczycieli tej szkoły (zajęcia koordynowała p. Paulina Haja). Młodzież wysłuchała prelekcji na temat praw konsumentów oraz organów zajmujących się ich ochroną, miała możliwość uzyskania wyjaśnień na kierowane z tej dziedziny pytania a także otrzymała materiały edukacyjne (konsumenckie ulotki, broszury informacyjne).

     W dn. 15 czerwca b.r. rzecznik konsumentów uczestniczył natomiast w spotkaniu szkoleniowym z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Jędrzejowie. Celem spotkania, współorganizowanego przez asp. szt. Michała Kowalczyka, było omówienie problematyki ochrony praw konsumentów, zagrożeń związanych z nieuczciwymi działaniami niektórych przedsiębiorców oraz zasad wspólnego postępowania w takich przypadkach.

_______________________________________________________________________________________________________

    Powiatowy Rzecznik Konsumentów może uczestniczyć w zorganizowanych zajęciach, które mają na celu podniesienie świadomości konsumenckiej. Spotkania mogą być skierowane zarówno do dzieci, młodzieży jak i dorosłych. W ramach edukacji konsumenckiej można dowiedzieć się w jaki sposób skutecznie radzić sobie z powszechnie występującymi problemami konsumenckimi np. jak reklamować wadliwe produkty, strzec się przed niekorzystnymi sformułowaniami w umowie, zwrócić niechciany zakup w sprzedaży wysyłkowej itp. Osoby zainteresowane przeprowadzeniem takiego spotkania zapraszamy do skontaktowania się.